Hallands Trädgårdsförening

— Hallands Trädgårdsförening

Resa till Sorö och Birkegårdens Haver med Föreningen Norden

Medlemmar i Hallands Trädgårdsförening, och även andra intresserade, bjuds in att följa med på Föreningen Nordens resa till Sorö på Själland tisdagen den 5 juli. Avresa med buss från Halmstads Teater kl 7:30. Resan till Sorö går via Helsingborg och färja över till Helsingör. Ta gärna med förmiddagsfika! Väl framme i Sorö besöker vi den medeltida klosterkyrkan med guide. Därefter går färden till Birkegårdens Haver (Danmarks största privata trädgårdsanläggning). Först intas lunch på Café Klokkeblomst och där vi även får information om anläggningens spännande historia. Efter lunchen får vi utforska anläggningen på egen hand. I trädgårdens olika delar finner vi bland annat en prärierabatt, en klosterträdgård, en japansk trädgård och en engelsk/dansk trädgård. Möjlighet finns att köpa blommor och presenter i butiken.

Anmälan och betalning till resebyrå ErTur. Anmälan sker till 035- 299 66 60 eller till https://www.ertur.se/soro-och-birkegardens-haver-med-foreningen-norden?ppassword=NORDEN2022

Sista anmälningsdag 5 juni.

Pris: 1 120 kr (vid 30 betalande) i priset ingår buss, färja T/R, entré och guidad visning Sorø Klosterkyrka, entré och föredrag Birkegårdens Haver, lunch på Café Klokkeblomst (exkl. dryck), tid på egen hand i Sorø och Birkegården.