Fröbytarkväll                    SV, Bredgatan 5 Halmstad                            tisdag 22 januari

2019 års program

Värmen var extremt tidig och ihållande förra sommaren, sällan har vi varit med om en sådan underbar och intensiv värme.

Vi börjar tidigt längta efter att få så – ta chansen att skaffa spännande fröer på vår fröbytarkväll och kom sedan och lyssna till entusiasten Farbror Grön som kommer och berättar om när, hur och varför vi ska så för att sedan skörda det där första som vi längtar efter att sätta tänderna i.

Under året får vi sedan höra om återställande av en herrgårdsträdgård, krukodling, om ett långt odlarliv, om dammbygge och sist om hur vi kan åstadkomma en idealisk utemiljö.

Vår förening har fått förmånen att förmedla inbjudan till ett besök i den mytomspunna trädgården Vargaslätten. Ett unikt tillfälle att få se denna fantastiska skapelse!

Vi har startat ett samarbete med Trädgårdsamatörerna Halland och är inbjudna att åka med på deras resa till Alingsås Ljusfest på senhösten.

På årsmötet kommer vi att ha ett quiz för alla, det blir kluriga frågor om trädgård och odling.

Varmt välkomna

Vi kommer som vanligt att ha våra kvällsföreläsningar på Halmstad Stadsbibliotek i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan. Entré 50 kr inklusive fika om inte annat anges vid programpunkten.

Vi ser gärna att du betalar inträde och lotter med swish, vårt swishnummer är 123 675 09 96.

Bjud in trädgårdsintresserade vänner på våra aktiviteter, de flesta är öppna för alla. I annat fall anges det i programmet.

EN UPPMANING så här i vintermörkret: Vi behöver ditt engagemang och dina kunskaper! Det kan handla om att delta i planeringsarbete, på växtmarknader, i kaffeserveringen eller på annat sätt. Alla behövs och ju fler vi blir desto lättare går det. Det är roligt och givande att jobba tillsammans i Hallands Trädgårdsförening!