Årsmöte

Tisdag 26 februari kl. 18.30 Karl XI servicehus, Källegatan 3, Halmstad

Glöm inte att anmäla dig

En återskapad Herrgård

Onsdagen den 13 mars kl. 18.30 Stadsbiblioteket, Halmstad. Entré 50 kr inklusive fika

Trädgård i kruka

Torsdagen den 11 april kl. 18.30 Stadsbiblioteket, Halmstad. Entré 50 kr inklusive fika

Odla hela året

Varför       begränsa  odlandet  till    vår       och       sommar  när     året     har  ytterligare  två  årstider när det kan grönska?

Johannes Wetterberg bor tillsammans med sin hustru Theres och två barn i en lägenhet i centrala Västerås. De driver den mycket populära bloggen Farbror Grön för att de vill dela med sig av gröna kunskaper och kretsloppstänkande. Tillsammans har de skrivit den prisbelönta boken ”Alla fingrar gröna – handbok i konsten att odla sin egen mat”. Johannes är en flitigt anlitad föreläsare och har tillsammans med Sara Bäckmo en odlingspodcast ”Två odlare emellan”, där de delar sina bästa odlingstips, sina dummaste misstag och lyckligaste trädgårdsminnen.

I föreläsningen berättar Johannes hur man kan tänja på gränserna att odla ätbart under en så lång tid som möjligt, hur man kan utnyttja plats för att få fler skördar på liten yta och om hur fönsterbrädan kan ge grönt då utomhusklimatet inte kan.

I stället för kaffe bjuder Farbror Grön på chilisåser och något därtill.

Torsdagen den 7 februari kl. 18.30 Stadsbiblioteket, Halmstad