Design för din trädgård Måndag den 18/11 kl. 18.30 Stadsbiblioteket, Halmstad

Lights in Alingsås 20 år

Alingsås1En resa till Alingsås kommer att ske fredagen den 18 oktober. Stora delar av staden är ljussatt och årligen får evenemanget 70 000 besökare. Varje oktober sedan år 2000 kommer världsledande ljusdesigners till Alingsås för att ljussätta centrala delar av staden. Kalla och anonyma fasader blir till varma och färgsprakande platser, sjöar kan bli futuristiska landningsbanor och i dessa oaser av ljus uppstår nya och inbjudande mötesplatser i staden. Årets designers kommer från Sverige, Danmark, Finland, Skottland, Indien, Förenade Arabemiraten och Australien. Vi kommer att gå en guidad tur på 2,5 km. Läs mer: www.lightsinalingsas.se

Resan är ett samarrangemang mellan Sällskapet Trädgårdsamatörerna i Halland och Hallands Trädgårdsförening. Det finns 60 platser på resan och anmälningarna tas emot i den ordning de kommer till oss.

Avresa från Laholm 13:30, Halmstad 14:00, Varberg 14:45, Kungsbacka 15:05.

16:15 Nääs fabriker café i Tollered där vi får fika, baguette eller liknande.

18:30 – 20:30 Guidning i Alingsås, vi blir indelade i två grupper.

Återkomst Laholm ca 23:00.

Kostnad 400 kr, i priset ingår bussresa, fika och guidning.

Anmälan sker till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. använd i första hand e-post, men det går även att ringa 0705-144703.