Vårens förväntningar Onsdagen den 22 april klockan 18.30

Granngården i Halmstad

Program 2020

Humlan surrar, fjäriln prålar
Välkommen till ett nytt trädgårdsår med Hallands Trädgårdsförening. Ljuset är på väg tillbaka, dagarna blir längre och vi börjar på nytt drömma om och göra upp planer för odlingarna. En ny rabatt, ett spännande träd eller extra praktfulla blommor.
Vi startar året som vi brukar med en kväll då du kan få, eller själv bidra med, fröer av alla slag. I februari får vi besök av Göran Greider, mest känd som debattör och journalist, men som också är poet och har ett stort odlingsintresse.
Föreningen gjorde 2019 en härlig resa till Italien och på årsmötet får vi reseberättelse i ord och bild. Årets resa går till Skåne och Danmark men innan dess har vi en föreläsning om våra viktiga pollinerare. Gerben Tjeerdsma, en gammal bekant till oss, som till vår glädje har flyttat sin plantskola till Simlångsdalen utanför Vargaslätten, kommer till oss och berättar om vårblomning och i sommar är det återigen dags för Tusen Trädgårdar.
Vi har tyvärr inte fått möjlighet att boka Klarasalen på Stadsbiblioteket för höstens föreläsningar. Det blir två föreläsningar, i oktober om hur du skapar en lustfylld och vacker trädgård året om och i november om framtidens träd och buskar. Föreläsningarna finns beskrivna i programmet och vi kommer att meddela datum på vår hemsida och på Facebook. Håll utkik!
Årets program hittar du under fliken Aktiviteter här på hemsidan.

Vi kommer att ha våra kvällsföreläsningar på Halmstad Stadsbibliotek i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan. Entré 80 kronor inklusive fika om inte annat anges vid programpunkten.
Vi ser gärna att du betalar inträde och lotter med Swish, vårt swish nummer är 123 675 09 96.
Bjud in trädgårdsintresserade vänner på våra aktiviteter, de flesta är öppna för alla. I annat fall anges det i programmet.
Bidra gärna med vinster till våra lotterier! Det kan vara alltifrån växter och redskap till böcker eller något ätbart. Ta med till en träff eller hör av dig till kontaktpersonen om du vill lämna vinster men inte själv kan komma.
Kontakt:
Kontakt: Sven Johansson, tfn 0705 144703.
Besök vår facebook.com/hallandstradgardsforening.
Gå in och gilla Hallands Trädgårdsförening så du inte missar
någon aktuell information från oss.