VÄXTMARKNAD MED AVSTÅND

Tusen trädgårdar 2020

Tusen Trädgårdar 2020

TusenTrdgrdar2016 2

Vi ställer INTE in, vi ställer OM!
Tusen trädgårdar 2020 kommer att genomföras - i någon form. Den 28 juni kl. 10 -17 är det dags för Sveriges största trädgårdsvisning, Tusen Trädgårdar. Med ett Coronavirus som påverkar vår vardag i hela vårt land måste vi tänka till när det gäller ett så stort arrangemang som Tusen Trädgårdar. Vi värnar om er säkerhet och tar vårt nationella ansvar för att minska smittspridningen i landet. Vi kommer att genomföra Tusen Trädgårdar men inte som vanligt, utan i ett Coronasäkrat format.

Vi behöver se över hur ett Coronasäkrat Tusen Trädgårdar kan genomföras. Inom de närmaste veckorna kommer vi att lägga upp en plan för detta och återkommer med besked om vilket format årets arrangemang får. 2020 ÄR INGET VANLIGT ÅR, det vet vi redan. Men Tusen Trädgårdar BLIR DET och ett 10 års firande. Det lovar vi!
Med hjärtligt gröna hälsningar, Gunnel Carlson, Riksförbundet Svensk Trädgård och Studiefrämjandet

Arrangemanget hålls vartannat år med hjälp av tusentals trädgårds-entusiaster. Det unika med Tusen Trädgårdar är att inte bara privata trädgårdar får vara med. Här är även koloniområden, parker, gemensamhetsodlingar och till och med balkonger med. Målet med Tusen Trädgårdar är att visa vilken bredd odlingsintresset i Sverige har och alla är välkomna att öppna upp till sitt paradis och bjuda på sin passion för odling och trädgård.

Alla är välkomna att delta!

Anmäl din trädgård på www.tradgardsriket.se. Mer information om arrange­manget finns på www.tradgard.org/tusen.