Spännande nävor

Lördagen den 19 augusti

Avresa kl. 8.30 från Halmstad Arena, Sannarp

Hemkomst ca kl 18.30

Första besöket gör vi i Trädgård med utsikt i Rolfstorp som ägs och är skapad av Rebecca Malmsköld och Staffan Eklund. En trädgård med tydliga rumsindelningar för avkoppling, lek och spel, odling, matlagning och annat. Där finns sex olika terrasser, stenanläggningar och blomstergård, allt i en ständig kreativ process bland en mångfald av växter, träd och buskar.

Vi åker vidare till Höråsens Plantskola som ligger i en vacker lummig miljö nära Tvååker. Det är en gammaldags plantskola på modernt vis med ett stort utbud. Där finns också en fin visningsträdgård som har 4 rum med olika teman.

Lunch serveras vi på Ästad Vingård. De använder gärna säsongens bästa ekologiska råvaror ofta från odlare i trakten.

Efter lunch åker vi till Camilla och David Runevad. En fantasifull trädgård med rum av blandande perenner, buskar och träd, ett vackert orangeri och en damm. En upplevelseträdgård med något nytt bakom varje hörn. De har också en butik med trädgårdssmycken, perenner och vackra ting.

Vi avslutar dagen på Sannagård bed & breakfast i Falkenberg som drivs av Bodil och Ronald van Meenigen.

De har en parkliknande trädgård i engelsk stil bestående av flera rumsindel-ningar. En som går i vitt, en i gult, en i purpur och en runt trädgårds-landet. Här bjuds vi på bubbel och snittar.

Anmälan till Berit Falk tfn 070-578 00 02 senast 31 maj.

Kostnad 400 kr inkl. resa, entréer, lunch och förfriskning på e.m

OBS! Ta med egen förmiddagsfika.