Bladen har huvudrollen             Måndagen den 24 september kl. 18.30
Stadsbiblioteket Halmstad

Tre upplysta trädgårdar               Söndagen den 7 oktober    kl. 17.30- 21.30

Design som inspirerar        Måndagen den 15 oktober   kl. 18.30

"I rosenrött jag drömmer" med Jultillägg   Onsdagen den 28 november kl. 18.30

Växtmarknad

Söndag 10 maj

Lilla Böslid, Eldsberga

Besöksrekord tror jag nog att det var trotts det blåsiga vädret, vem ville inte hitta nya växter till sin trädgård och tomatplantor fanns det gott om.

Många blev nya ägare av växter som de letat efter och vi hoppas även de ska ge stor skörd eller mycket fägring i sommar.

Fröbytarkväll

Vi var över 20 medlemmar som kom och ville byta frö med varandera inför säsongen, i Studieförbundet Vuxenskolans lokal i Halmstad.

Det fanns allt ifrån chile, tomat och grönsaker samt många olika perenner att botanisera bland och alla var på helspänn inför startskottet.

Gofika blev det också och alla var nöjda med kvällens fröskörd att ta med sig hem.

Harplinge kyrkogård

Det finns många vackra kyrkogårdar i Halmstad kommun som är väl värda att se. En kväll i maj besökte vi Harplinge kyrkogård som med sina parklika miljöer är en av de vackraste.

Harplinge 2014-05-22 17.07.26s

Håkan Ljungberg guidar oss genom kyrkogården

Harplinge 2014-05-22 17.45.22s

Här finns bl.a. en promenadstig "Tankegången" som är tänkt att ge rekreation för både kropp och själ. Stigen börjar vid ljusträdet i Minneslunden och slutar vid bäckens källa.

Harplinge 2014-05-22 17.46.07sHarplinge 2014-05-22 18.01.59s

Kantstenen på den högra bilden är lagd i år och kommer från Brogatan, men är bruten i ett stenbrott i Harplinge så nu har den hittat hem igen.

Harplinge 2014-05-22 18.03.12s

Ett av alla exotiska träd på kyrkogården beundras.

Trängsel på Växtmarknaden

Växtmarknad2013-1När klockan slog ett och snöret drogs blev det rusning till blomborden och fyndandet kunde börja. Som syns på bilderna är det många som tycker det är kul att hitta nya växter från kunniga försäljare till plånboksvänliga priser. Redan efter en timme var flera försäljningsbord tomma och många, både försäljare och kunder, var nöjda med dagen.

Växtmarknad2013-2

Föreningens lotter hade också stor åtgång.

Artikelarkiv

Här kommer ni lägga in publicerade artiklar som ni inte längre vill ha i ert nyhetsflöde.