Fröbytarkväll Tisdag 21 januari kl. 18.00 -20.00
Studieförbundet Vuxenskolan, Bredgatan 5.

I trädgården hörs andra ekon Onsdagen den 5 februari klockan 18.30
Stadsbiblioteket,Halmstad

Årsmöte Måndag 24 februari klockan 18.30
Karl XI servicehus, Källegatan 3 Halmstad

Humlan surrar...Måndagen den 16 mars klockan 18.30

Vårens förväntningar Onsdagen den 22 april klockan 18.30

Växtmarknad Lördag 9 maj klockan 12-14
Granngården i Halmstad

Kenneth Lorentzon

Vackra och annorlunda träd pratade Kenneth entusiastiskt om på Stadsbiblioteket den 14 april. Han berättade om Lönn och Korkträd och om barrträdens vackra elegans. "Historien bakom växten är också intressant, vem man har fått den av". menar Kenneth. Ett minne.

Det gick inte att ta miste om hur fascinerad han är över Magnolior och Rododendron. Han beskrev egentligen Rododendron som en "Vulgoplanta"  de är mest kompakt och ser ut som blomkålshuvud. - "men man blir förälskad när när man hittar en snygg Rododendron där bladutspringet är vackert som en blomma".

Han visade oss också en snygg Syren som blommar vid Midsommar med doft av viol, Nejliksyren - Syringa tigerstedtii, "Det är en härdig syren som lätt klarar - 45 grader och blir lagom stor, runt 3 och en halv meter hög och vid. Växer i Arboretum Mustila i Finland så den är odlingsvärd här"

Kenneth hade med sig växter som några blev lyckliga ägare till, nu har de en historia bakom sin växt och när de går förbi den hemma så kommer de att komma ihåg denna kväll och Kenneth Lorenzon.