Medlemsförmåner

Förutom våra lokala arrangemang, medlemsträffar, föredrag, vårt trädgårdsbibliotek, resor, växtmarknad, studiecirklar och andra aktiviteter, som du kan läsa mer om under rubriken Aktiviteter, har du som medlem fler förmåner. Pelargon1

Tidningen Hemträdgården

Tidningen Hemträdgården ges ut av Svensk Trädgård med 6 nr/år. Den är utgiven sedan 1945 och en erkänt bra trädgårdstidning. Våra främsta trädgårds­skribenter och fotografer bidrar till kunskap och inspiration för såväl noviser som "fullvuxna" odlare. Tidningen uppskattas av både branschfolk och medlemmar, och många tycker den är vår viktigaste förmån. Hemtradgarden

Rådgivning

Svensk Trädgård ger ut faktablad med råd och tips för odling, växtskydd med mera, och du får dem vid våra träffar utan kostnad. Faktabladen finns även på riksförbundets webbplats. Du har tillgång till fri telefonrådgivning om odling, trädgårdsplanering och ekologi genom Fritidsodlingens Riksorganisation och Hushållningssällskapen i samarbete. Vi i Halland kan ringa Marianne Sohlberg, HS-Länghem, tel 0325-402 67, säkrast torsdag kl 9-12. På Svensk Trädgårds kansli ger även trädgårdskonsulent Eva Wirén rådgivning, tel 08-758 86 36 eller e-post.

Rabatter

Som medlem i Svensk Trädgård har du rabatt hos vissa trädgårdsföretag, vilka omnämns i Hemträdgården och på riksförbundets webbplats.

Dessutom har vi i Hallands Trädgårdsförening 10 % rabatt hos följande företag mot uppvisande av medlemskort:

Berntsson Design, Skintaby smedja, Harplinge, 10 % på fågelbadet Vågspel och blomlådor, 5 % på övrigt sortiment

Flora Linnéa, Helsingborg, 10 % (gäller inte köp i internetbutiken)

Hallandsåsens Växtbutik, Hasslöv, 10 % på inköp över 500 kr

Höråsens Plantskola, Tvååker, 10 %

Grottans Blommor Halmstad (25 % vid direktköp i butik, ej högtidsbinderi och förmedling)

Trädgårdscompaniet, Haverdal, 10 %

Träslövs Trädgård, Varberg, 10 %

Fler rabatter hittar du i vår tidning Hemträdgården.

Vi har roligt!

Att hjälpa till kan också ses som en förmån, för det finns knappast något så roligt som att verka i en trädgårdsförening. Vill du hjälpa till eller kanske förverkliga en helt ny idé, är det både välkommet och värdefullt. Ingen insats är för liten – alla handtag är välkomna. Hör gärna av dit till någon i våra arbetsgrupper. Men framförallt... kom och njut av gemenskapen kring allas vår glädje och kärlek till odling, antingen du har egen täppa, kolonilott, balkong eller sår och skördar i fönsterkarmen!