Hallands Trädgårdsförening

— Hallands Trädgårdsförening

Medlem

Vi vill gärna bli fler i vår förening!

Som medlem i Hallands Trädgårdsförening får du ta del av vårt utbud av inspirerande föreläsningar, växtmarknader och resor. Dessutom fina rabatter hos lokala företag!

Medlemskapet kostar 350 kr per helår och då blir du samtidigt medlem i Riksförbundet Svensk Trädgård med nedanstående förmåner. Familjemedlem bosatt på samma adress betalar 40 kr i avgift.
(75 kronor för medlemskap i Hallands Trädgårdsförening, övrigt till Riksförbundet för Hemträdgården m.m.)

Ett medlemskap i vår förening kan vara en uppskattad present! Gå in på riksförbundets hemsida och beställ din present.

Tidningen Hemträdgården
Tidningen Hemträdgården ges ut av Svensk Trädgård med 6 nr/år. Den är utgiven sedan 1945 och en erkänt bra trädgårdstidning. Våra främsta trädgårds­skribenter och fotografer bidrar till kunskap och inspiration för såväl noviser som ”fullvuxna” odlare. Tidningen uppskattas av både branschfolk och medlemmar, och många tycker den är vår viktigaste förmån.

Rådgivning
Svensk Trädgård ger ut faktablad med råd och tips för odling, växtskydd med mera, och du får dem vid våra träffar utan kostnad. Faktabladen finns även på riksförbundets webbplats. Du har tillgång till fri telefonrådgivning om odling, trädgårdsplanering och ekologi genom Fritidsodlingens Riksorganisation och Hushållningssällskapen i samarbete. Har du frågor om trädgård och odling är du välkommen att kontakta Svensk Trädgårds egna trädgårdsrådgivare.

Rabatter
Som medlem i Svensk Trädgård har du rabatt hos vissa trädgårdsföretag, vilka omnämns i Hemträdgården och på riksförbundets hemsida.

Bli medlem
Anmäl medlemskap i Hallands Trädgårdsförening genom formuläret på Svensk Trädgårds hemsida.
Fyll i personliga uppgifter och ange att ni vill bli medlem i Hallands Trädgårdsförening i fältet där ni skall ange lokalförening.
Varmt välkommen till vår förening!

Dubbelmedlem
Kostnad 95 kronor endast via Riksförbundet.
Ring 087921315 måndag- torsdag kl 9 – 12
Eller via medlemsservice@tradgard.org

För ändringar gällande befintliga medlemskap eller registrering av familjemedlemskap, kontakta Medlemsservice:
E-postadress: medlemsservice@tradgard.org
Telefon: 08-792 13 15, måndag-torsdag kl 9.00-12.00.