Hallands Trädgårdsförening

— Hallands Trädgårdsförening

Välkommen till trädgårdsåret 2024!

Vi hälsar alla gamla och nya medlemmar välkomna till trädgårdsåret 2024. I år fyller Hallands Trädgårdsförening 130 år. En förening, som har lyckats hålla sig ung och aktuell under så lång tid är ju ganska fantastiskt och Hallands Trädgårdsförening är en fantastisk förening. Som vanligt finns ett varierat utbud av aktiviteter, alltifrån intressanta föreläsningar om t.ex. trädgårdsdesign, japanska lönnar, dahlior, bokashi och kompost till växtmarknader och spännande resor.

Det finns många guldkorn. I april är du välkommen att lyssna på en föreläsning om trädgårdsikonen Ulla Molins liv, livsverk och trädgårdar. I augusti åker vi till hennes trädgård i Höganäs för att uppleva hennes tankar i verkligheten. I juni finns det ytterligare en resa till Normandie i Frankrike.

I år blir årsmötet extra intressant eftersom Stadsträdgårdsmästaren Sofia Warpman kommer och håller föredrag.

Som vanligt blir det växtmarknad både på våren och på hösten, där man som medlem har möjlighet att sälja sina egna växter eller frukt och grönt. Det är utmärkta tillfällen att göra intressanta fynd till bra priser. Om du aldrig har varit där, så rekommenderar vi det varmt. Har du intresse för att sälja så skriv till oss på info@hallandstradgardsforening.se

Vi avslutar året med pysselkvällar på Lovéns trädgård och det kan även dyka upp någon extra punkt under året. Håll gärna utkik på Facebook, Instagram eller vår hemsida.

Vi hoppas att årets program innehåller flera aktiviteter som lockar dig.

Hjärtligt välkommen till ett nytt trädgårdsår!

Styrelsen