Trädgårdresa till norra Skåne

• Datum:

Lördag 10 augusti.

Buss från Halmstad Arena, Sannarp kl 8.00, åter ca kl 18.00

Om vårens föreläsningar gett mersmak får vi nu möjlighet att besöka två av dessa omtalade trädgårdar.

Resans första stopp blir hos Mattias Rosberg i Mörarp och hans trädgård fylld med fantastiska japanska lönnar. Här finns sittplatser för egen förmiddagsfika.

Därefter går bussen till Höganäs och Ulla Molins trädgård. Trädgården är byggnadsminnesförklarad och en förebild för många av dagens trädgårdsformgivare.

Efter lunch på Höganäs Hamnkrog tar vi oss till Sweed som ligger utanför Ängelholm. Björn Höjrup driver verksamheten med provodling av växter till yrkesodlare. Han kommer att berätta om detta och visa oss runt i en underbar blomsterprakt.

Dagens sista besök blir Viaköp Trädgård i Farhult. Denna plantskola har vi besökt tidigare men den är värd ett nytt besök. Här finns visningsträdgård och plantskola med lite udda perennsortiment samt gräs, träd och buskar.

Kostnad 450 kr. Bussresa, inträden och lunch ingår. Medtag egen förmiddags- och eftermiddagsfika.

Anmälan till resa@hallandstradgardsforening.se eller Carina Hansson, 070-233 8775 senast 28 juli.

Max antal: 50 personer, min antal: 40 personer.

Endast för medlem.