Bokashi – hur du enkelt gör fantastisk jord

Evenemangsdetaljer

• Datum:

Det heter att man ska odla jorden, inte växterna, och bokashi har revolutionerat trädgårdsodlingen. Det är en enkel och effektiv metod som förvandlar ditt matavfall till jord. Genom att starta en bokashihink och syra resterna minskar du växthusgaser, binder kol i jorden och kan skapa en fantastisk odlingsjord, som gör att det växer bättre! Alla ska känna sig inkluderade, inte bara proffsodlare utan även vi som har små kök, stökiga trädgårdar och ett allmänt vanligt liv. Det ska vara enkelt att lyckas och Charlotta Sairio från bokashi.se berättar om hur du kommer igång med jordtillverkningen. Vi får veta vad som händer i jorden när den matas med bokashi, tips på hur vi gör med bokashi under olika årstider och möjlighet att ställa frågor.

Välkommen till en näringsrik kväll med Charlotta!

Plats: Stadsbiblioteket i Halmstad, Klarasalen (Med reservation för ev ändringar)

Entré inkl fika 100 kr för ej medlem, 80 kr för medlem.

Foto Leif Djärv